Banc de Recursos

«Aprendre a aprendre» a l'escola i a l'institut. Desenvolupament de la competència d'«aprendre a aprendre» a l'educació obligatòria

Recursos multinivell

L’article parteix de la caracterització d’aquestes competències bàsiques (CB) als textos oficials i proposa l’existència de set àmbits o dimensions que s’han de tenir en compte per al seu desenvolupament: a) el coneixement d’allò que volem aprendre (objectius); b) el desenvolupament de les capacitats cognitives que ho fan possible; c) el coneixement de les pròpies capacitats i limitacions; d) el coneixement d’estratègies i tècniques; e) el reconeixement i la regulació dels aspectes emocionals; f ) la intervenció dels altres, i g) la creació d’un ambient. Finalment, els darrers paràgrafs es dediquen a plantejar algunes qüestions a tenir en compte en el pas a la pràctica.

Recurs

«Aprendre a aprendre» a l'escola i a l'institut. Desenvolupament de la competència d'«aprendre a aprendre» a l'educació obligatòria